Thursday, 4 December 2014

A pinch of beauty.. / Un pizzico di bellezza..

Hello..!!
This is my first time trying a new kind of collaboration and I feel comfortable enough to start a new adventure with beauty products!!
So before I get down to the review let me tell you a little about the company Optima Naturals who have long experience in the fitoterapy sector and this drift from a long collaboration among two important English firms: the group William Ransom & Sons plc and Dr Organic Ltd.
Optima Naturals in the renewed center in Gallarate, north of Italy (Lombardy) search, produces and distributes the fitoterapic specialties innovation taking as reference the Anglo-Saxon market.
I have had the possibility to try the products of the line Dr Organic and this is what I’ve got:
  1. Organic Day Cream anti aging rose ml 50
  2. Organic Pomegranate anti aging melograno ml 50
  3. Shampoo rose otto  265 ml
  4. Pillole di integratore x le vie respiratorie
  5. Scar&stretch mark serum
  6. campioncini in bustine monoporzione vari

The range for Beauty of Dr. Organic is truly luxurious but incredibly well-priced. All the products are certified and not tested on animals and I absolutely adore them!!

This is the Organic Rose Otto Day Cream 50ml, a rich nourishing skin which again features aloe vera and the argan oil.

Here instead is the Dr Organics Rose Otto Shampoo 265ml, so kind and gentle on the hair.
The shampoo lathers up well, smell so good, soft floral and feminine, and leaves my hair clean, soft and hydrated.
Ciao..!!
Questa è la mia prima volta che provo un genere nuovo di collaborazione e devo dire che mi sento abbastanza pronta per cominciare un'avventura nuova con i prodotti di bellezza!!
Quindi prima che io inizi con la recensione permettettemi di parlarvi un po' dell'azienda Optima Naturals la quale ha una grande esperienza nel settore fitoterapico e questo grazie ad una lunga collaborazione fra due importanti ditte inglesi: William Ransom & Sons plc e Dr Organic Ltd.
Optima Naturals nel suo nuovo centro a Gallarate (Lombardia), ricerca, produce e distribuisce specialità fitoterapiche innovative, prendendo come referenza il mercato anglosassone.
Io ho avuto la possibilità di provare i prodotti della linea il Dott Organic e questo è quello che io ho ricevuto!
La serie Dr Organic è veramente lussuosa ma incredibilmente a buon prezzo. Tutti i prodotti sono certificati e non sono stati testati su animali ed io li adoro!!
Questa è la Rose Organic Otto Crema giorno 50ml che lascia la pelle nutrita e ricca perche' contiene aloe vera è olio di argan.
Ho anche provato lo Shampoo Dr Organics Rose Otto 250ml, così buono perche' capace di domare i miei capelli!
Lo shampoo fa anche una bella schiuma e ha un odore floreale e femminile. Lascia i capelli puliti, morbidi ed idrato.

12 comments:

  1. complimenti per il blog mi sono unita ai tuoi lettori con molto piacere, se ti va passa a trovarmi mi farebbe molto piacere, inoltre ti invito a partecipare al mio linky party http://makeupineout.blogspot.it/2014/11/linky-party-1-compleanno-del-mio-blog.html
    Ti aspetto ciaooo ^_^

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing this info, I really like the sound of this products and Im always searching for Dr Organic!!

    ReplyDelete
  3. I have already try the products from the dr Organic range and so far really worked well on my combination skin!

    ReplyDelete
  4. I love the dr organics range, the argan oil products are my favourite at the moment and loving it :)

    ReplyDelete
  5. Hey!. Really nice review. I never used Aloe Vera. I would like to try now :)

    ReplyDelete
  6. Thanks for the review will definitely be trying more of this brand out

    ReplyDelete
  7. Very nice of you to start a new beauty collaboration!

    ReplyDelete
  8. Hi!! I have heard of Optima Naturals...but never tried so I will do now, thanks for sharing!

    ReplyDelete
  9. I am planning to buy the day cream cause I would love to try it after your review!!

    ReplyDelete
  10. I should buy it and you wrote a very nice review!!!!! Hi

    ReplyDelete
  11. Sembra interessante come marca. Ne ho letto molto, eppure non l'ho mai acquistata. Ma mi servirebbero un paio di prodotti, vado a vedere il loro catalogo...

    L'angolo della casalinga, ricette veloci e facili

    ReplyDelete
  12. I love the pasta, very good this recipe!

    ReplyDelete

thanks for stopping here...

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...